Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Zigge Sigvardsson Power - 27 februari 2015 10:49

Hej igen!:*

Jag tänkte att det kunde kanske vara lite kul att veta vilka sminkprodukter jag brukar använda:)

Vardagligen så vill jag inte att det ska vara överdrivet, men ändå att man ska se fräsch ut i ansiktet.

Så som bas använder jag ISADORA ULTRA COVER COMPACT POWDER camouflage beige färg 22. (finns på kicks för 129kr). Men den är slut :( Den har varit väldigt bra och den är otroligt täckande �� Men den täcker inte stora röda finnar så bra.

Så nu har jag köpt en BB-Cream all-in-one boost tired complexion. Färg: Light. Märket är kicks och finns på kicks för 112 kr nu för att det är 20% rea!. Den fungerar bättre än den andra och är väldigt lätt att applicera.

För att täcka finnar så använder jag clerasil från apoteket, som både täcker och torkar ut, men under ögonen så använder jag en concealer från kicks.

Läpparna brukar få täckas med Babylips, olika färger beroende på tillfället.

Men nu till en utav de viktigaste sakerna!! MASCARAN!:) Jag har använt så många olika mascaror och två av de har varit bra. En är en miss manga men den fungerar inte så bra på underfransarna men den ger överfransarna en rejäl lyft. Den mascaran jag använder heter big Eyes från Maybelline new york. Den är riktigt bra för att det finns två sidor och två borstar i en. En är mindre och är till för underfransarna och en är större och är till för överfransarna.

Jag fixar även ögonbrynen - när jag har noppat dem till rätt form så formar och fyller jag i med Isadoras eyebrow pencil/ with brush. färg 21 dark Brown. Förr var mina ögonobryn VÄLDIGT tjocka och väldigt mörka, men jag har tagit bort 3/4 av ögonbrynet, alltså jag har noppat väldigt mycket och så..

Detta rräknas inte som smink men jag använder Victoria secret's parfym dagligen.

Det är ganska kul med smink men jag är inte beroende och jag vill verkligen inte se ut som en barbie. Jag använder produkter som fungerar för mig och jag köper inte allt för dyra grejer.

VILLE BARA SÄGA ATT MAMMA KANSKE KOMMER ATT GÅ MED PÅ ATT TONA MITT HÅR BRUNT! ��Jag har velat gjort det i en evighet! Fast jag får isf bara tona...

HEJDÅ!��

Presentation


Tjej född 02 som lever livet och njuter av livet

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska novellen handla om? (Jag kommer nog ändå att blanda in lite allt möjligt men vad ska liksom själva siktemålet va?)
 Livsstil
 Roliga saker
 Snuskiga saker
 Romantik och Kärlek
 Familjeskap
 Skräck
 Sport
 Något annat? Skriv gärna i fråga också
 Vet inte
 Spelar ingen roll!
 Kommer ändå inte läsa

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Teen jr

Teen Jr

Teen jr bitches


Ovido - Quiz & Flashcards